Information om Covid-19

Sidst opdateret den 11. januar 2021 kl. 12:00

Tryghed i en omskiftelig verden

Verden står i en vanskelig situation pga COVID-19, og vi skal alle tage ansvar og passe på hinanden.

Vi følger med i udviklingen og vurderer løbende situationen

I Kingfish er vores vigtigste fokus vores kunders sikkerhed, og vi følger altid myndighedernes anbefalinger. Vi tager de nødvendige forholdsregler i butikken, rejsebureauet og skolen, og vi følger løbende med i udviklingen.

Herunder har vi samlet information om forholdsregler i vores butik og skole, samt de mest stillede spørgsmål for vores rejsegæster.

ombytning

Butik på Scandiagade lukket

Vores fysiske butik holder lukket til d. 8. februar.

Rejsebureau, webshop og kursuscenter sidder klar til at hjælpe med spørgsmål og bestillinger. Der kan dog forventes længere svar- og ekspeditionstider.

Vi har bemandet telefon, chat og mail fra kl. 10-17 på hverdage.

Webshop er åben

Vi pakker og sender varer hver dag, ligesom normalt.

Benyt dig af vores januar SALE med op til 60 % rabat: bit.ly/Januar-SALE-2021.

Click & Collect

På webshoppen kan du vælge at afhente dine varer i vores butik på Scandiagade 15. Click & Collect er muligt i hverdage kl 10-15.

I bestillingen skal du vælge ”afhent i butik”, hvorefter vi sender dig en mail, når varen er klar til afhentning.

Ombytning & rådgivning

Vi har 90 dages returret (kun 14 dage på udsalgsvarer, såfremt de er købt online). Så du har god tid til at ombytte dine varer.

Ønsker du at returnere en vare, kan du sende den retur sammen med en kopi af faktura påskrevet en besked om, at vi skal tilbageføre beløbet.

Hvis du ønsker at ombytte dine varer i butikken, forlænger vi byttefristens startdato fra den dato, vi igen må åbne butikken.

Hvis du vil prøve udstyr, kan det først foregå, når myndighederne giver os lov til at genåbne. Vi kan dog hjælpe med rådgivning over tlf eller mail.

Du kan altid købe udstyret på webshop, prøve det hjemme og sende det retur, såfremt det ikke passer.

Eller ring på 33 13 83 83 for dybdegående rådgivning på tlf.

Vi har bemandet telefon, chat og mail fra kl. 10-17 på hverdage.

Rejsebureau

Det kan være noget af en jungle at finde rundt i informationen om Corona/Covid-19, og vi forstår dine bekymringer.

Både dig, der allerede har bestilt en rejse eller dig der drømmer om at gøre det.

Situationen udvikler sig løbende, så hvad der var rigtigt i går, er det måske ikke i morgen. Her er svar på de mest almindelige spørgsmål.

Hvordan er jeg stillet, hvis jeg køber en rejse nu?

Du kan godt købe en rejse nu, og du får naturligvis dine penge tilbage, hvis rejsen aflyses.

Du vil stadig være dækket af Rejsegarantifonden såvel som Pakkerejseloven som normalt.

Kan jeg rejse til et ”orange” land?

Det korte svar er ja, du kan i mange tilfælde vælge at rejse til destinationer, der er ”orange” så længe, landet er åbent for indrejse for danskere.
Udenrigsministeriets rejsevejledninger er alene vejledninger og ikke påbud så det er op til dig om du ønsker at tage på ferie.

Læs hvad du skal være ekstra opmærksom på i forhold til "orange" rejser her.

Destinationer som er ”grønne” og ”gule”, kan du rejse til som normalt. Dog kræver de fleste lande en frisk negativ COVID-19 PCR-test.

På Udenrigsministeriets hjemmeside kan du forberede dig til din rejse, ved at læse deres Rejseråd i en tid med COVID-19.

Hvad er mine muligheder, hvis jeg har bestilt en rejse til et ”orange” land?

Du er som kunde hos Kingfish altid dækket af Loven om pakkerejser.
Hvis Udenrigsministeriet, 14 dage inden din afrejse, fraråder alle ikke-nødvendige rejser til destinationen, kan du vælge at afbestille din rejse og ombooke til et senere tidspunkt, få et tilgodebevis eller få pengene refunderet.

Er et tilgodebevis og ombooking også dækket af Rejsegarantifonden?

Ja, hvis du vælger et tilgodebevis på rejsens pris, er dine penge stadig sikret af Rejsegarantifonden. Tilgodebeviset kan bruges i hele Kingfish.

Skal jeg betale restbeløbet for min rejse?

Som kunde har du følgende muligheder:

1. Såfremt du stadig ønsker at deltage på rejsen, skal du indbetale restbeløbet som angivet i tilbuddet. I tilfælde af rejsen ikke kan gennemføres, kan du få hele dit indbetalte beløb refunderet, vælge at ombooke til et senere tidspunkt eller få udstedt et tilgodebevis.

2. Såfremt du på tidspunktet for restbetaling ønsker at afbestille din rejse, gælder Kingfish' almindelige betingelser.

Du mister derfor det indbetalte depositum, uanset hvad Udenrigsministeriets rejsevejledning for destinationen er.

Ønsker du at afbestille, bedes du sende os en mail på rejser@kingfish.dk, med angivelse af Afbestilling og dit tilbudsnummer i emnefeltet.

Hvordan er jeg stillet hvis Kingfish går konkurs?

I Kingfish har vi en forventning om at sende feriegæster ud i verden de næste mange år - også efter denne Corona/Covid-19 krise.

Da vi er medlem af Rejsegarantifonden, bør du ikke være bekymret, da du vil være dækket af Rejsegarantifonden - både før og under en pakkerejse. På Rejsegarantifondens hjemmeside kan du læse mere om, hvordan du er dækket.

Hvornår får jeg mine penge refunderet?

Refunderingen vil ske hurtigst muligt, dog som udgangspunkt ca. 8-10 uger fra din planlagte afrejsedato. Forsinkelsen skyldes den ekstreme situation, som hele verden og rejsebranchen befinder sig i. Vi beklager forsinkelsen og takker for din forståelse.

Hvornår kontakter Kingfish mig?

Vi kontakter alle vores berørte rejsekunder i god tid forud for den planlagte afrejse. I første omgang modtager du en e-mail, hvori vi informerer om dine muligheder, i tilfælde af at din rejse fortsat skulle være påvirket af Udenrigsministeriets rejsevejledninger.
Efterfølgende kontakter vi dig for med henblik på at tage den endelige beslutning om I ønsker at afbestille rejsen, ombooke til en ny rejse eller modtage et tilgodebevis.

Du er som altid selvfølgelig også velkommen til at kontakte os. Pga. den ekstraordinære situation, bør du dog være indstillet på at der kan forekomme længere svartid end normalt.

Afbestilling af rejser tidligere end 14 dage før afrejse

Hvis der er mere end 14 dage til afrejse og du ønsker at aflyse rejsen, er det Kingfish’ almindelige afbestillingsregler der gælder. Du mister derfor det indbetalte beløb, uanset hvad Udenrigsministeriets rejsevejledning for destinationen er.
Ønsker du at afbestille, bedes du sende os en mail på rejser@kingfish.dk, med angivelse af Afbestilling og dit tilbudsnummer i emnefeltet.

Forsikringer på rejsen

Sørg for at have en god rejseforsikring. Hvis du køber en rejse hos Kingfish, er du altid i sikre hænder - også i "en verden af orange" - men det er lige så vigtigt at du har en god forsikring. Gouda dækker bredt og godt og du kan læse mere om deres dækning længere nede på siden.

Uanset hvor rejsen går hen, er det vigtigt at være godt forsikret. Det er rejsedeltagerens eget ansvar at sørge for at være dækket af en rejse- og evt afbestillingsforsikring. Flere selskaber har som følge af Covid-19 pandemien skærpet vilkårene på deres rejse- og afbestillingsforsikringer. I Kingfish anbefaler vi at tegne en Gouda Årsrejseforsikring evt inkl. Afbestillingsforsikring. Vi formidler Gouda’s forsikringer, bla fordi de yder den bedste dækning i forbindelse med dykning. Gouda tilbyder ligeledes de bedste vilkår, og dækker, med enkelte forbehold (se nedenfor*), også rejser til orange destinationer.

Gouda Afbestillingsforsikring:

Gouda dækker uændret i forbindelse med afbestilling forud for rejsen, også hvis du, efter køb af rejsen, skulle blive syg med Covid-19 forud for afrejse.

Gouda Rejseforsikring:

Gouda dækker hvis du skulle blive syg med Covid-19 på rejsen/destinationen og dermed blive behandlingskrævende. Ligeledes dækkes udgifter til karantæne, hvis du bliver syg under din rejse til et orange område og derfor skal i karantæne.
*Eventuel evakuering fra destinationen ifb. med Covid-19 relaterede hændelser er ikke dækket af forsikringen, da det antages at du/I var bekendt med situationen, hvis destinationen var orange forud for afrejse. Ligeledes dækker forsikringen ikke karantæne ved indrejse i et orange område.

Evakuering som følge af ikke-Covid-19 relaterede hændelser (vulkanudbrud, jordskælv, orkan mv) er dækket som normalt.

Butikken

Butikken er lukket til og med d. 17. januar

Butikken er lukket, men chat, telefoner samt mails bliver besvaret.

Du kan hente din ordre i butikken via "click & collect. Vælg "afhenting" i butik, når du bestiller på webshoppen. Ordre kan afhentes alle hverdag kl. 10-15.00.

Hvis du gerne vil prøve udstyr, opfordrer vi til, at du gør brug af Kingfish’ 90 dages returret og prøver udstyret derhjemme.

Kurser & Udstyr

Kurser og udlejning af udstyr er sat i bero

Når vi åbner for kurser og udlejning igen, bliver alt leje- og kursusudstyr desinficeret efter brug, og derudover holder vi god afstand til hinanden.

Webshoppen

Webshoppen er åben, så få bragt til døren eller afhent i butik

Vores webshop er en optimal løsning for dig at handle på, uden at komme i kontakt med andre. Vi sender ordrer ud som normalt og har hele 90 dages returret. 

Vi opdaterer løbende og tager forbehold for ændringer 

Vi tager forbehold for ændringer i vores nuværende udmelding, og vi vil løbende komme med relevante opdateringer til vores kunder. Tjek eventuelt opdateringsdatoen øverst på siden. Tak for din forståelse.

Q&A Ofte stillede Spørgsmål

Udstyrsudlejning:
Kan jeg leje udstyr til dykning og UV-jagt hos Kingfish igen?

Nej, udlejning af udstyr er foreløblig sat i bero.

Når du igen kan leje udstyr, desinficerer vi alt udstyr, så det ikke bidrager til smittespredning.

Du skal altså ikke være nervøs for at leje udstyr hos Kingfish.